fredag 11 oktober 2013

I can't stop

ännu en fartfylld vecka har gått! kan inte fatta att jag har varit 70 dagar i Tyskland! känns helt osannolikt!!!!
och denna har varit skön, då jag bara hade 6 stunden i måndags (normalt vis 7), var förkyld så var inte med på idrotten på tisdagen och vi hade nån blind grejs på biologin, onsdagen var det ingen undervisning utan vi gick istället runt och kollade på massa olika arbeten, så när vi var klara med det drog jag och några kompisar till mcdonalds å åt, och i torsdags hade jag bara 4 stunden! vilket var skönt! fredagen var "dock" en vanlig dag, men jag har bara 6 stunden på fredagar så det var helt okej!

idag så lagade jag även tacos till familjen, och det uppskattades verkligen! så jag är jätte nöjd, och det var jätte gott att få äta igen efter cirka 70 dagar utan tacos!

jag älskar verkligen att vara utbytesstudent!!! om vi ska läsa en text och sen svara på frågor, så hinner jag oftast bara läsa texten och knappt förstå den medans alla andra redan är klara för länge sedan, vilket betyder att jag slipper svara på frågorna. förstår ungefär hälften av undervisningen (när jag koncentrerar mig). och jag kan helt enkelt svara "ich weiß nicht!" utan att någon tar illa upp tack vare att jag är utbytesstudent! är dessutom den enda som får ha mobilen framme på holländskan. och min lärare har sagt att han har jätte svårt för att lära sig namnen på sina studenter, men efter att han fick reda på att jag är utbytesstudenten så kan han såklart mitt namn! och i onsdags så gick han förbi oss, och jag stod med ryggen emot och han hälsade på mig "hallo Rebecka!". är bara han och min mentor som har gjort det! så då sa en kompis att han var "verliebt".
får också kommentaren att jag låter söt när jag pratar tyska, så man får ju bara tacka och bocka för den! :)

har hittat ett par jeans, ett par skor och två tshirtar som jag skulle vilja klicka hem som inte kostar allt för mycket! köpte dock en dirndl för 110 euro förra fredagen och var hos frisören igår vilket kostade 60 euro med slingning och klippning (BILLIGT). får väl se om jag klickar hem det eller inte ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar