fredag 16 augusti 2013

We’re reaching for divinity

igår så var det en högtidsdag, vilket betydde att inga bussar gick och alla affärer var stängda. det betyde även att vi inte skulle ha lektion i vårat vanliga rum, utan i en kyrka. och jag var jätte smart och kollade inte upp vart denna kyrka nu låg. så igår när jag satt på tåget så försökte jag googla men hittade inget. så när jag kom fram till tågstationen så gick jag in till en lite kiosk (som hade öppet) och frågade om dom visste. jag fick svaret "det är lättare om du tar taxi". "jaha, jag har inga pengar" tänkte jag och gick ut. kollade på en karta för att se om jag hittade något, ringde Fanny och fick en bra uppfattning om vart jag skulle. så jag började traska, men när jag har gått några meter som kommer det en kvinna springandes och ba "ska du till kyrkan, jag vet vart den är". så ja, jag hoppade in i en främlings bil och hon tog mig till kyrkan! det var jätte snällt av henne, även fast jag egentligen inte fick göra det jag gjorde ;p
hela dagen bestod mest av lekar vilket var ruggigt kul då vi bara har haft grammatik i nästa två veckors tid.
sedan följde Fanny med mig hem, så åt vi middag och drog sedan till volksfest. tanken var att jag och Jakob skulle åka på en maskin, och sen skulle jag dricka en Maas. men så blev det tyvärr inte. utan när vi kom dit så var det ett band som spelade, och Jakobs kusin var sångare eller något sådant i bandet. så vi satte oss och chillade där. drack lite öl. ställde oss på bänkarna lite då och då och dansade lite. sen så blev det en paus, och jag tänkte att det max kanske skulle vara en 10 minuters paus, så då hade vi inte hunnit gå och åka maskinen. men det blev istället en halvtimme. vilket betyde att vi hade kunnat åka den jefla maskinen. men vi bestämde att vi ska göra det på måndag istället. kvällen blev iallafall trevligare sen då bandet började spela låtar på engelska så att dom man kunde kunde man sjunga med i. och sen så spelade dom "it's the final countdown" och då blev jag glad eftersom att det är en svensk sång.
idag var det en vanlig dag i skolan, fick sluta tidigare så att jag hann med en tidigare buss hem. sen så skypeade jag med min nya värdfamilj och dom verkar helt underbara!!! ska skriva om dom en annan dag, men orkar inte idag. haha ;p
sen så pratade jag lite med pappa och till sist så drog jag hem till en klasskompis och har chillat där tills nu.
så nu ska jag försöka lägga in några låtar på min iphone och sen gå och lägga mig, för imorgon åker vi till Nürnberg!!! yey! då ska vi troligtvis gå på bio!!!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar