måndag 2 september 2013

I just cant stop, I just cant stop

idag så for jag, min värdsyster och min värdpappa till min nya skola för att skriva in mig och allt sådant. men tydligen så var den skolan en ekonomiskola, och då dom fick höra att jag har gått natur på min förra skola så blev det lite "aahh, är detta för svårt för Rebecka. bla bla bla". så vi fick med oss några broschyrer hem och så skulle vi tänka på saken. men jag kände redan där på skolan att det kändes bra att få testa något nytt. då det kommer att vara nytt för alla på skolan så känner jag inte att det kommer bli ett så stort problem, så jag valde att gå på denna skola! så det känns bara bra. så jag börjar på onsdag och idag så kom nervositeten. tänk om ingen tycker om mig, eller att jag inte kan göra mig förstådd, eller att ingen vill prata engelska med mig när det blir för svårt!!!!! gah! vi ska iallafall åka till Nürnberger (om jag nu inte har hört fel) på onsdag och kommer hem på torsdag. detta är för att lära känna varandra och så. känns kanoners!!!!
sedan så for jag och två av mina värdsyskon och köpte lite skolprylar. jag köpte ett pennfack, två blyertspennor med stift och fyra bläckpennor (grön, röd, blå och svart). så nu har jag allt förutom några block som jag ska fixa senare när skolan har börjat! :)
jag skypeade även med Eline idag (igen, höhö) vilket var jätte kul. få prata av sig ännu lite mer. sjöng även fina sånger för henne, vilket nog uppskattades! efter ett tag så kom det in en kille i köket, och så gick han vidare mot vardagsrummet. var borta i ca 5 sekunder, sen så kom han tillbaka och frågade vars min lillasyster var. och jag visste inte. så han gick, och sen kom han tillbaka efter ca 10 sekunder med min värdmamma. haha, det var roligt. har ingen aning om vem det var xd
imorgon så ska jag och mina värdsyskon laga lasagne, MUMS! höhö, jag har lärt min familj ordet "mums" och det är nu min lillasysters nya favorit ord. hon säger det hela tiden! :D
är dessutom så otroligt stolt över mina tyska kunskaper, sedan jag kom till Heek så har jaga bara pratat tyska (bortsett från några gånger med min värdsyster). dessutom pratar alla tyska med mig, det är verkligen en utmaning men det går så otroligt bra och jag tror att detta år kommer bli ett kanonbra år för mig!!! :D


1 kommentar: