söndag 1 september 2013

summer has come and passed

igår efter att vi hade ätit lunch så gick två av mina värdsyskon och skulle spela sims, och jag skulle följa med. men så hör jag hur det är någon som ringer mig på skype, så när jag kom in i mitt rum så ser jag att det var mamma som ringde! vilket var väldigt kul. pratade med henne i kanske 1 och en halv timme. visade hela huset, trädgården och alla djur! det var verkligen kul att få prata av sig med henne!
sen på kvällen så kollade jag, min värdpappa och en värdsyster på film. första filmen på tyska. dock var det redan en tysk film så det var okej. hade även turen att se den med engelsk text, så att jag kunde följa med! sedan så blev det att gå i sängs, men lyckades inte somna så tidigt!
imorse så var det söndagsfrukost med hela familjen (förutom äldsta systern). trevligt trevligt! sedan så åkte jag och min värdmamma och hämtade upp hennes pappa. och när vi kom tillbaka så kom det några bröder från min värdpappa (släktkalas då min värdsyster fyllde 20 i fredags). så det blev först grillat vilket var gott! sedan efterrätt på det! och efter en timme eller två så blev det fikatime, kaffe och kaka! kommer typ väga 100 kg när jag kommer hem till sverige om 10 månader ;p
när dom hade dragit så drog jag, min värdmamma, värdpappa och en värdsyster ut på en cykeltur. denna avslutades såklart med en glass!
det var dessutom ruggigt jefla kallt idag, hade linne, lågärmad tröja och en hoodie och frös ändå!!!! men det ska bli varmare till veckan igen så det är skönt! :)
imorgon så ska jag och min äldsta syster åka in till Ahaus och min skola för att skriva in mig och fixa allt sådant! är taggad inför det, och förhoppningsvis säger inte rektorn något om min fina piercing!!! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar