tisdag 6 augusti 2013

erste tag in der schule

idag var första skoldagen, vilket var riktigt trevligt. dock kom vi kanske 15 minuter försent då tåget var försenat. yey. när skolan var slut så gick vi i stan i typ en timme och köpte även nå konstiga simkort för 10 euro, men då ingick det 10 euro på kortet så man kan ju ha det tills man hittar nå bättre!
när jag kom hem där vid halv sex så skypeade jag med mamma och dom, och det var trevligt. sen kom min värdmammas syster och hennes karl hit. och dom kom hit i en bil som han själv hade byggt, vilket tog 2 år. riktigt läcker bil, som jag sen fick åka!!!!! och guuuuud så kul det var!!! var uppe i ca 130 km i timmen, och tog vissa kurvor i 100 km i timmen! då det inte var något tak på bilen så blåste det mycket och mitt hår är jätte tovigt nu!
när vi kom hem så kom Lisa (granne) förbi och chillade, sen kom ännu en granne som tydligen var hungrig. så då tyckte jag att han kunde smaka på kaviar, vilket han gjorde, och det var inte gott!! och så blev Lisa också hungrig, så då fick hon korvsallad, vilket den andra grannen också fick. sen kom hans broder (Paul tror jag att det var) och började chilla med Opa Villie (farfar eller morfar). sen drog grannen men Paul stannade kvar. och då satt vi och chillade ute jätte länge och hade det trevligt! har hamnat i en jätte bra familj och grannarna är super trevliga!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar