söndag 25 augusti 2013

You take the breath right out of me

Min resa till Heek:

i förrgår så var det lite snack på facebook om vilket tåg alla pojkar (förutom en) skulle ta från Neumarkt. då det fanns två alternativ, ett då dom åkte samtidigt som mig eller ett senare. dom valde att ta det senare, och på något sett så kändes det skönt eftersom att jag då skulle slippa säga hejdå till alla igen.
så igår på morgonen blev det först att säga hejdå till min värdpappa eftersom att han skulle åka till jobbet, och det var lite jobbigt. och sen så kollade jag på facebook, och då hade Jakob skrivit att dom också skulle ta det tidiga tåget. såklart blev jag glad, för det bettyde att jag bara skulle åka tåg i 6 timmar själv.
så min värdmamma och värdsyster skjutsade mig till tågstationen i Neumarkt där vi träffade upp alla andra och sen så blev det å säga hejdå till dom. och det var inte så kul.
och sen så kom vi fram till Nürnberg, men jag var tvungen att gå till mitt tåg nästan direkt. så då blev det att säga hejdå till alla andra, och så gick jag och Jakob till mitt tåg. han följde med för han var så snäll och hjälpte mig att dra min ena väska. sedan så kom mitt tåg och då fick jag även säga hejdå till Jakob.
när jag lyckats få upp min ena väska på hyllorna ovanför sätena, med lite hjälp av en snäll herre, så satte jag mig på min plats och då började tårarna komma. men jag försökte att inte tänka på det så mycket!
höhö, vid varje tåg byte så var det alltid någon som hjälpte mig med mina väskor. till exempel när jag gick av i Essen så började jag med min ena väska och när jag vände mig om så var det en snäll konduktör (eller något liknande som jobbade på tåget) som sträckte fram min andra väska till mig. när jag skulle hoppa på tåget i Essen så fick jag inte riktigt in min ena väska och då var det en snäll man på tåget som hjälpte mig. och när jag skulle hoppa på tåget i Dülmen (jag tror att det hette så) så var det några fotbollskillar som hjälpte mig då jag misslyckades med att få in min ena väska.
klockan 17.18 så kom mitt tåg fram i Ahaus så stod två av mina värdsystrar där och väntade på mig, och efter ca 10 minuter bilresa så var vi framme i Heek. det första jag fick se var deras gigantiska hus. sedan så fick jag se mitt rum, och efter det blev det en rundtur i huset och sedan den stora trädgården. när vi kom nära gässen som kom dom springandes och lät så roligt och jag skrattade tills tårarna rann, och så var det en som var lite klumpig och snubblade över ett hål och det såg så stört roligt ut!
fick även lite info om skolan jag ska börja på, det kommer att vara en klass som har alla lektioner tillsammans. klassen är helt ny, så jag kommer inte att vara den nya tjejen som inte kan språket, jag kommer att gå i klass 11, vi kommer typ åka till grannstaden i tre dagar för att lära känna varandra och så, så det låter bara bra tycker jag!!
till middag blev det Pizza, som jag hade önskat. och vid kl 21 så gick jag och lade mig för jag var så stört trött!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar